دسته‌بندی نشده

علت پایین رفتن جک صندلی چیست؟

جک صندلی چه وظیفه‌ای دارد؟

جک صندلی، قسمتی مهم است که وظیفه تنظیم قد صندلی را به عهده دارد. به کمک این قطعه، استفاده از صندلی آسان‌تر شده و لازم نیست که برای هر میز، یک صندلی خریداری شود. این وسیله اندازه طولی صندلی را به کمک شما تغییر داده و به میزان لازم و استاندارد برای میز مورد نظر شما خواهد رساند.

جک صندلی قطعه‌ای است فلزی یا آهنی که در داخل آن، گاز نیتروژن جریان دارد. این وسیله به کمک دو پیستون و یک میله کار می‌کند. با عقب و جلو رفتن پیستون توسط گاز نیتروژن، صندلی بالا و پایین می‌رود. جک صندلی به کمک وزن فردی که روی آن نشسته و اهرم متصل به جک، کار می‌کند. به این صورت اندازه صندلی اداری تنظیم می‌شود. مشاهده تعویض مکانیزم صندلی اداری در استاده

چند نوع جک صندلی وجود دارد؟

جک صندلی به دو جهت دسته بندی می‌گردد:

اولین دسته بندی، بر اساس اندازه جک بوده که به دلیل کاربرد صندلی متغیر است. جک‌هایی که اندازه بلندی داشته و بیشتر برای استفاده در آشپزخانه‌ها و رستوران‌های سلف سرویس استفاده می‌شود، جک اپن نام دارند.
دسته بندی دوم نیز از نظر کشور سازنده جک است. در کشور ما جک‌های چینی و تایوانی بیشتر یافت خواهند شد. تفاوت جک صندلی چینی و تایوانی در جنس فلز به کار رفته در جک است.
فلزی که از آن در ساخت جک استفاده می‌شود باید مقاومت بالایی داشته و در مدت زمان بالا، دچار آسیب نگردد. همچنین باید تحمل وزن افراد را داشته و به راحتی شکسته نشود. شما می‌توانید متخصص تعمیر صندلی خود را از بین متخصصین معرفی شده در سایت استاده انتخاب کنید. می‌توانید جهت تعمیر، تعویض و خرید دسته صندلی اداری و چرخدار اقدام نمایید.

خراب شدن جک صندلی چه علائمی دارد؟

اگر پس از چند دقیقه نشستن بر روی صندلی، ناخودآگاه اندازه طول صندلی کوتاه شود و فرد به سمت پایین بیاید، این معنا را دارد که جک صندلی شما خراب شده است. در این صورت باید به فکر تعمیر جک صندلی اداری خود باشید.
اگر جک صندلی شما خراب باشد، صندلی تعادل نداشته و به چپ و راست متمایل خواهد شد. در این حالت امکان افتادن شما از روی صندلی بالا بوده و بهتر است از آن استفاده نفرمایید.
دلایل پایین رفتن جک صندلی و رفع مشکل
امکان دارد به دلیل استفاده طولانی مدت از صندلی یا وزن بالای فرد استفاده کننده و فشار بر روی جک صندلی، نیتروژن داخل آن که اصلی‌ترین قسمت داخل جک صندلی است بیرون کشیده شده و جک، فاقد گاز شود. در این حالت، جک امکان کنترل قد صندلی را نداشته و از کار خواهد افتاد.
در این مورد جک صندلی نیاز به تعویض داشته و قابل استفاده نخواهد بود. برای تعویض آن باید از فرد مطمئن، جک سالم و نو خریداری شده و آن را جایگزین جک خراب کرد. ما انواع جک‌ها را معرفی می‌کنیم تا خودتان بهترین جک صندلی اداری را انتخاب کنید.
2. ممکن است که فضای داخلی جک به دلیل استفاده از آن در مدت زیاد، دچار اصطکاک شده و گشاد شود. در این مورد نیز جک صندلی به وظیفه خود عمل نکرده و غیر قابل استفاده خواهد بود.

3. خراب شدن و شکستن هر یک از اجزا داخلی جک نیز به آن آسیب وارد نموده و در فعالیت جک صندلی خلل ایجاد خواهد کرد.

در مورد دوم و سوم با تعویض قطعات داخلی یا تعمیر آن به دست فرد متخصص می‌توان از جک قبلی دوباره استفاده نمود. البته توجه بفرمایید که انجام این کار مستلزم تشخیص زود هنگام خرابی جک صندلی است. نحوه روغن کاری صندلی اداری را ببینید.
توجه داشته باشید که جک صندلی استاندارد و مقاوم، دیر‌تر خراب شده و تحمل آن در برابر وزن افراد نیز بیشتر است.

مراحل تعمیر جک صندلی
در بسیاری از مواقع، اگر شما زود متوجه خرابی جک صندلی شوید، می‌توانید آن را با کمترین هزینه تعمیر نمایید. در غیر این صورت احتمالا جک صندلی نیاز به تعویض خواهد داشت. بهترین تعمیرکاران تعمیر صندلی را می‌توانید در سایت استاده پیدا کرده و بصورت مستقیم با آن‌ها تماس بگیرید.

برای تعمیر یا تعویض جک صندلی بهتر است که به فرد متخصص مراجعه شود. اما در صورت داشتن تجربه کافی در این زمینه، خودتان نیز می‌توانید آن را تعویض یا تعمیر کنید. برای تعویض این قطعه لازم است که:

پایه‌های صندلی را با پیچ گوشتی مخصوص باز نموده و جک را بیرون بیاورید.
پس از آن جک را از صندلی جدا کرده و جک جدید را جایگزین کنید.
توجه بفرمایید که تمام قطعات باید به همان صورت اولیه دوباره وصل شوند تا صندلی دچار مشکلات دیگری نشود.
در آخر دوباره جک صندلی را تست کنید و در اندازه مورد نظر قرار دهید تا از صحت کار خود مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *